КПК

Показати повну версію : Хісторі одного ремонта Сузукі ДТ-15, або...


Оzzy
26.12.2023, 09:49
... до чого приводить постійне членограйство... пардон - "xуезабивательство" (с) на ТО, консервацію, регламенті заміни розхідникив, та взагалі коли "положили с прибором" на культуру використання та обслуговування техніки. Будь якоі.

Двигун той самий, з початку 2000х, важкий та надійний як кулемет Хайрама Максима кінця 19го, початку 20го століття. Але ж... Читати вище...

Анамнез - "мотор не іде, більше 3500 під нагрузкою не крутитить".

Кидаю на діжку, запускаю. Йб..ть! Шум стоїть такий, наче... Гучний та нетиповий, якщо без лайки. Звісно, вказаних в анамнезі обертів, та ще й під нагрузкою, в замкненому просторі діжки не даш. Але навіщо? Епікріз показуе, що "пацієнту" потрібно "вскритіє" (с) Подеревянський:cool::D.

Далі буде...

Оzzy
27.12.2023, 09:08
"Розколюю" блок циліндрів, одночасно знімаючи головку (на цю дію теж були "показання" - численні дрібні "пробої" по периметру сопрягання). Достаю "на світ Божий" коленвал зі всією "требухою".
Діагноз - верхньому підшипнику - срака, люфт та коррозія, нижньому підшипнику - ще більша срака, середній - "смерть покакати відпустила" (с). Також є пара питаннь по коліну. Є питання по поршням, кільцям та циліндрам (натанцовки, сліди перекладки, численні задири, сліди теплових "прихватів"). Але, майже всі ці моменти не можуть давати такого шуму при роботі. Майже...
Частково розбираю вказану вище "требуху", знімаю поршні, знімаю з них кільця. Опускаю поршні в блок. Перевіряю наскількі розвита перекладка поршня у циліндрі. Ага... Воно! Люфт між стінками такий, що можна міні-колокольню на два колоколи робити:mad::cool::D!!!


Далі буде...

Романтика
28.12.2023, 08:17
"Розколюю" блок циліндрів, одночасно знімаючи головку (на цю дію теж були "показання" - численні дрібні "пробої" по периметру сопрягання). Достаю "на світ Божий" коленвал зі всією "требухою".
Діагноз - верхньому підшипнику - срака, люфт та коррозія, нижньому підшипнику - ще більша срака, середній - "смерть покакати відпустила" (с). Також є пара питаннь по коліну. Є питання по поршням, кільцям та циліндрам (натанцовки, сліди перекладки, численні задири, сліди теплових "прихватів"). Але, майже всі ці моменти не можуть давати такого шуму при роботі. Майже...
Частково розбираю вказану вище "требуху", знімаю поршні, знімаю з них кільця. Опускаю поршні в блок. Перевіряю наскількі розвита перекладка поршня у циліндрі. Ага... Воно! Люфт між стінками такий, що можна міні-колокольню на два колоколи робити:mad::cool::D!!!


Далі буде...

И кто так мог поиздеваться над мотором?

Оzzy
28.12.2023, 13:25
И кто так мог поиздеваться над мотором?

Потрібно озвучити ім"я власника?
Або то питання про іронію)))?

Так я ще навіть половини хісторі не озвучив)). Наберіться витримки, будь ласка)))...

Оzzy
28.12.2023, 15:16
Да, забув написати у передостанньому пості - всім сральникам, тьху, сальникам ЦПГ - теж срака:cool::D
Не кажучі вже про прокладку ГБЦ, та інші РТВ...

Оzzy
29.12.2023, 02:08
Поршні. Майже як нові:cool::D

Різниця діаметру зверху та знизу в деяких місціях сягала майже 1мм. На останньому фото чудово видно яка тонка стінка залишилась пясля "розтирання" люміню поршня по стінкам цілиндра.
Там ще й робота без мастила була. Ага...

Оzzy
29.12.2023, 02:22
Кільця. Теж е на що "подивитися":cool::D

Кромка сбита та розмазана, створивши зазубрину по всьому периметру.
В площині вони просажені (якщо кільця приложити один до одного, беззазорного прилегання не буде).
Довершує "картину" - різна ступінь механічного ізносу того ж самого кільця в різних місцях...

Романтика
29.12.2023, 08:23
Кільця. Теж е на що "подивитися":cool::D

Кромка сбита та розмазана, створивши зазубрину по всьому периметру.
В площині вони просажені (якщо кільця приложити один до одного, беззазорного прилегання не буде).
Довершує "картину" - різна ступінь механічного ізносу того ж самого кільця в різних мясцях... Я так понимаю, восстановлению он не подлежит или ещё можно что то сделать?

Оzzy
29.12.2023, 10:50
Я так понимаю, восстановлению он не подлежит или ещё можно что то сделать?

На данний відрізок часу повністю відроджений.
Має підпільний позивний "Лазарь", якщо розумієте, про що я.
Тихо стоїть у кутку (ні, не покараний, просто стоїть) у майстерні, чекає наступного єтапу
Завтра, якщо зірки зійдуться, запущу фарбувальну камеру, на предмет "...Облачения его..." у фірмові сузучьї кольори. Чекав на краску довго, ще довше - на грунт - довше чим на інші запчастини....

Оzzy
29.12.2023, 11:06
Забувся...
Далі буде)))...

Повторна ліквідація за власним бажанням
29.12.2023, 11:22
На данний відрізок часу повністю відроджений.
Має підпільний позивний "Лазарь", якщо розумієте, про що я.
Тихо стоїть у кутку (ні, не покараний, просто стоїть) у майстерні, чекає наступного єтапу
Завтра, якщо зірки зійдуться, запущу фарбувальну камеру, на предмет "...Облачения его..." у фірмові сузучьї кольори. Чекав на краску довго, ще довше - на грунт - довше чим на інші запчастини....

Доброго дня. І що, можна зробити пофарбування таким, що не буде відрізнятися від заводського та триматися?
Питаю з приводу того, що в барахолці продають ямаху на два коника. Може має сенс придбання? Але треба ж буде щоб хтось поважний подивився, знайшов час щоб перебрати повністю та ще й пофарбувати. Не зовсім розумію - чи має то все сенс? Або після війни краще сузуку на 2.3 взяти?

Оzzy
29.12.2023, 11:24
І знову забувся))!
З цього, мабуть, потрібно було починати)).

Велике Дякую:

- Андрію Остапенко. За професіоналізм (на данний час дуже рідке явище). За ангельску витримку, особливо коли наступні питання випереджали минули відповіді. За чудову цінову політику взагалі та зокрема. За людське відношення. Всі пункти взагалі стосуються всієї команди компаніі "ABC motors". Хлопці (та дівчата звісно;) ) - за такими як Ви - майбутьне!
Влад (SVS) Скаля. Тількі но з"явись тепер біля майстерні у Деснянському!!! Я ТЕБЕ!!!!!! Потисну руку та гарним нектаром пригощу, це програма мінімум)))...

- Сашку Вовк (позивний Сашко Ірпінь)! Дядьку, ну... Добре, при наступний зустрічі, віч-на-віч, ти зрозумів))),,,

- Взагалі Фатуму, що познайомив з такими Людьми. Список, далеко, не повний)))...

Традиційне - далі буде:cool:

Оzzy
29.12.2023, 11:36
Доброго дня. І що, можна зробити пофарбування таким, що не буде відрізнятися від заводського та триматися?
Питаю з приводу того, що в барахолці продають ямаху на два коника. Може має сенс придбання? Але треба ж буде щоб хтось поважний подивився, знайшов час щоб перебрати повністю та ще й пофарбувати. Не зовсім розумію - чи має то все сенс? Або після війни краще сузуку на 2.3 взяти?

Доброго.
Можна. Є декілька шляхів.

1. Повна розбока, до окремих деталей. Деталь, що краситься, повинна бути без "потрохів". Підготовка поверхні (пісок, якщо кажемо про ПЧД). Грунт. Шпакло. Порошкова покраска. Остання допускає лише спецгрунт та таке ж шпакло.

2. Покраска з пульта. Акріл, 2к і таке інше. Грунт, шпакло по кольоровим сплавам, в данному випадку - алюма. Потім краско_пульт. Все по классичній схемі.

Замовник замовив 2 пункт, але без шпакла.

По поводу триматися - все залежить від витримки технології покраски, голови та рук того, хто буде робить. Від матеріала, як правило, залежності немає, якщо є гарнтіі, його, матеріала, якості.

Все інше - в особисте ("в личку") або окремою темою.

Оzzy
30.12.2023, 12:45
Блок циліндрів не фотографував. Було "...не на часі.." (с):mad::mad::mad::mad::D:D:D
Тому вірте на слово))).

Були ділянки взгалі без хонової сітки, чиста "поліроль". Були з глибочезними задирами. Були сліди роботи взагалі без мастила. Були сліди теплових "прихватів" (перегрів). Сліди корозіі. Точні обміри ще еліпс показали. Але ні тріщін, ні іншого незворотного - не було!


Знову ж такі, обміри та їх аналіз, показали, що перший ремонтний розмір (+0,25), нажаль, наврят задовольнить вимоги ремонта. А от +0,5 (не плутати з іншим "ноль пять":D) - точняк)))!


Коли став "пробивати" наявність ремонтних поршнів, з"ясувалося, що 0,25 взагалі немає, а залишився передостанній комплект (поршні + кільця) другого ремонтного р0зміру. Вибір став остаточним та єдиним:cool: (не плутати з марахфоном):mad::mad::mad:



Далі буде (при тому ще цікавише):D:D:D...

Tsar
31.12.2023, 05:26
Далі буде (при тому ще цікавише):D:D:D...


Читаю-наче як найцікавіший серіал дивлюся.З зав'язкою,розвитком сюжету,кульмінацією і розв'язкою.Як-то кажуть,:аФтАр,пиши ИСЧО!!!" Павло,ну справді реально цікаво що там і як далі буде!

Оzzy
31.12.2023, 09:55
Читаю-наче як найцікавіший серіал дивлюся.З зав'язкою,розвитком сюжету,кульмінацією і розв'язкою.Як-то кажуть,:аФтАр,пиши ИСЧО!!!" Павло,ну справді реально цікаво що там і як далі буде!


По-перше. Це приємно, дяка)).
По-друге. Моє прізвище - Островський))). Та й ще вчителі (в прямому та переносному звісно), у школі, вишах, та найголовніше - у Житті - були якщо не найкращі, то Гідні:cool:
По-третє. "Батя, я стараюсь" (с) :D:D:D:D:D:D:D:D

Оzzy
09.01.2024, 08:03
Впевнена відповідь - ідемо))!!
Або не їдимо))?
Та ні, поїдемо))...


От і блок поіхав до славного міста Харкова. Сашко, Ірпінь - ще раз Дяка. Новий розточний верстат, хонінговка, та головне - прямі руки та світлі макитри тих Хлопаків - зробили гарнюню_красуню!!! Вибачайте, не фотав, тому вірте на слово - блок циліндрів був як новий. В буквальному сенсі. Маю на увазі внутрішні відповідальні поверхні.


Далі була шліфовка поверхонь БЦ та ГБЦ. Це обладнання вже є у мене в доступі. Трошки вклав грошенят безпосередньо перед "повномасштабкою". Тому, була майже повноцінна перша "шлюбна ніч" :cool::D. Нікуди не поспішав, робив усе зі справжнім коханням та терпінням, тому все вийшло як треба, на задоволення всім:cool::D...


Традиційне, далі буде)))...

ХИЧНИК
11.01.2024, 20:00
Все це звичайно дуже цікаво .... Питання тільки Нафіга ?????:confused: Певно що дешевше було його просто здати на металолом .... :D
З тобою то все зрозуміло.... :D
Маньяк він і в гаражі маньяк ....
А власнику того трупа нафіга то всьо ? Мазахізм блін якийсь :rolleyes:

vanohp
11.01.2024, 20:56
Традиційне, далі буде)))...

Цікаво кінцева ціна питання на сьогодні..

Оzzy
11.01.2024, 23:12
Цікаво кінцева ціна питання на сьогодні..


Майже вартість нового мота Суз-15А (котрий новий, котрий "пластиковий", котрий полегшений, котрий зі зручним румпелем).

Оzzy
11.01.2024, 23:18
Все це звичайно дуже цікаво .... Питання тільки Нафіга ?????:confused:

Будь ласка, питання розбий на декілька. Або дай більш точне формулювання, ок?
Або - "у самурая нема цілі, але є шлях" (с) Відповів:D?

Певно що дешевше було його просто здати на металолом .... :D

Впевнений? На виході буде майже новий мот... Ще питання?

З тобою то все зрозуміло.... :D

І що саме тобі зрозуміло?

Маньяк він і в гаражі маньяк ....

Я зара працюю в майстерні на виробництві. Але не місце красить, пам"ятаешь (то я про "гараж"):cool::D? За маньяком ти теж помиляєшься...

Я - суперманьяк:cool::cool::D:D

А власнику того трупа нафіга то всьо ? Мазахізм блін якийсь :rolleyes:

Ще раз. На виході власник отримає практично новий мот. Питання?

Оzzy
11.01.2024, 23:35
Так, рушаємомо далі.
Зібрав силову частину. Зібрав все до купи. Мот на бочку, закачав паливо до твердої груші. Ручку пускового збагачення суміші на себе. Крутилку дросселя на риску пускового положення заслонки. Перший "дьорг". Мот "хватає" та "глохне". Повітряну заглушку на штатне положення. Дроссельну - ще на відкриття. "Дьорг" - японський самурай достав сюрікени та родову катану - та заспівав ровну самурайську пісню:cool::D.


Погоняв двигуна на різних режимах роботи. По суті - робив первісну обкатку. Спалив десь до 3х літрів суміші 1 к 25 (а може і до 20).


Мот на стапель, міряю компрессію. 8,0 та 8,0. Нагадую, що цей двигун з декомпрессіей (отвіри в цпг, для полегшення запуску, така конструкція з заводу).


Дзвоню господарю, кажу що можна забирати. Питаю, були ще нарікання або проблеми? Відпоідь - "редуктор брав воду, але все зробили".


Але я ще та сволота:D. Поліз перевіряти мастило у редукторі. Ага:(:mad::D... Зливаеться мастило з алюмінієвою пудрою:mad::mad::mad:. Але дійсно - без водички))))
"Приехали, гав-гав-гав-гав-гав-" (с)...


Далі буде:cool::D:D:D

vub
12.01.2024, 22:52
Поліз перевіряти мастило у редукторі. Ага:(:mad::D... Зливаеться мастило з алюмінієвою пудрою:mad::mad::mad:. :cool:
[Ссылки могут видеть только зарегистрированные и активированные пользователи]

Оzzy
13.01.2024, 07:55
:cool:
[Ссылки могут видеть только зарегистрированные и активированные пользователи]


Що тобі на це сказати... Мабуть так. Бо назвати тих, хто "ремонтував" редуктор, друзями, язик не повертається:mad::(:D...

Оzzy
13.01.2024, 08:35
Скидаю редуктор, розбираю.

Забувся. Спочатку про причини того самого попадання водички. На момент мого розбору сальники стояли нові, але ж з ними редуктор майже не експлуатувався. Окрім первісною обкатки, котру я робив, але я іі робив майже без навантаження, навіть декілька разів гвинта знімав.

Локаціі попадання води я вирахував майже одразу. Це торсіонний вал, сальники нижче помпи, та гребний вал, його вихідні сальники. Але!!! Ніхто при заміні РТВ навіть не думав розбиратися з поверхнею самих валов, мова іде саме про контактні місця поверхонь, що працюють по кромках сальників.

Торсіонний вал. Фото не збереглося. Там було достатьно зажати вал у патроні токарного верстата, підвести "бабку", і аккуратно попрацювати "нульовкою", увімкнувши мастильну-охолоджувальну рідину.

Гребний вал. Збереглося тільке одне фото. Нажаль. Тому вірте на слово, під нагрузкою редуктор попрацював би годин з 10 - буле б то саме молоко емульсіі! При цьому, на валу була ланка, котра "гризла" опорну бронзову втулку самого гребного вала, бо у цьому місці немає классичного підшипника кочення, а є саме втулка. Оставити як є - "гризло" почало б розвиватися в прогрессії. З цим потрібно було щось робити.

Оzzy
13.01.2024, 08:44
Головна прикристь у тому, що тут такий "фокус", як зробили з торсіонним валом - не пройде. Потрібно або міняти вал, або спробувати наростити саму поверхню, наприклад хромом, а потім нести на "шліфувалку". Але вал нержавіючий, хром дуже хєрово "липне". Та й ще декілька суперечних моментів було. Але спроба нам нічим не загрожує:cool::cool:


Гребний вал віддав спецам. Наростили. Перекрили всі перепади та зайшли "в плюс". Віддали на шліф. І... При шліфовці хром "порвався"... Фото в аттачі...

Оzzy
13.01.2024, 08:54
Ну "пааапитка - не пииитка" (с), як казав один "спеціаліст" в цих питаннях:mad::mad::(:(:D.
Знайшов бу вал, у которого поверхні були в допуску, не 12 звісно, але тверду 9 можна ставити:cool::cool:
Звісно, всі сальники, що робили по ціх поверхнях (два вали) - під заміну.

З цим розібрався. Але залишилося головне питання - звідки в свіжому мастилі алюмінієва пудра:cool:?

Далі буде:cool::D. При чому, на мій погляд, сама цікава частина опусу:cool::cool::cool::D...

tacha79
15.01.2024, 10:43
, або спробувати наростити саму поверхню, наприклад хромом, а потім нести на "шліфувалку". .

Доброго, можна питання, "мисля в слух".
Я зрозумів токарний є, тому
1. Чому просто не наплавити полуавтоматом, а потім проточити?
2. Не перевернути середину, я маю на увазі, вирізати середину і перевернути на 180 градусів і вварити, да геморно, але це можливо.

Повторна ліквідація за власним бажанням
15.01.2024, 11:29
Доброго, можна питання, "мисля в слух".
Я зрозумів токарний є, тому
1. Чому просто не наплавити полуавтоматом, а потім проточити?
2. Не перевернути середину, я маю на увазі, вирізати середину і перевернути на 180 градусів і вварити, да геморно, але це можливо.
Наплавляли. Але щось пішло не так - при шліфуванні воно "полізло".
Може не попасти в ось і отримати ще гірший результат. Більшість спеціалістів котрі це реально можуть зробити не "накосячивши" зараз або на війні, або в "закордонних резиденціях". Тому роблять виходячи з того що є в доступі. Я так розумію. Може й не правий. Не знаю. Але знаю те, що зараз знайти тямучого зварювальника вже проблема. Треба було варити в управлінні - варив сам, споминаючи стажування на Патона яке було ще в 90-х роках. Але дугу запалив з першої спроби й таки заварив не зіпсував жодного електрода :o

Оzzy
20.01.2024, 09:24
Доброго, можна питання, "мисля в слух".
Я зрозумів токарний є, тому
1. Чому просто не наплавити полуавтоматом, а потім проточити?
2. Не перевернути середину, я маю на увазі, вирізати середину і перевернути на 180 градусів і вварити, да геморно, але це можливо.


Є не тільки токарний, але як вже вірно зауважили, потрібні "прямі руки з досвідом". Можу від себе додати, що зварювання, точніше наварка, дуже не простий вихід з положення.

По-перше вал отримує "локальну теплову пиздюлину" (с). Куди його після неї поведе - чорту невідомо.
По-друге структура металу після зварювання, дуже "некрасива", якщо можна так сказати. Окрім відсутності ориєнтировки зерен, шов (наварка) може бути з раковинами та кавернами, що в принципі недопустимо. Буде необхідно повторне наварювання, що потягне за собою п.1
По-третє, пам"ятаємо, що маємо справу з нержею, а сварка нержі - саме по собі дуже непроста та недешева справа.

Іноді допомогає пайка. Там простіше як з тепловим навантаженням (вал гріється рівномірно), так і з структурою напайки, але теж не все гладко. Локація контакту з сальником, та контакту з опорною втулкою - дуже поряд. І якщо щось при роботі самої напайки піде не за планом - ... Шкоди наробить, і не малої...

Є більш радикальний вихід із положення. Проточка вала на меньший діаметр. Потім перепрессовка опорної бронзової втулки (потрібно робити нову), та підбір нового сальника з меньшим внутрішнім діаметром. Але - бюджет всього цього перевищує живі бу узли.