КПК

Показати повну версію : Питання по альтернаторам в човен для зарядки lifepo4


Yur
06.09.2023, 07:52
всіх вітаю!
Прошу поради спеціалістів по питанню підзарядки в човні сервісного та тягового lifepo4 від генератора мотора.
Зараз збираю неспішно все до кучі(комплектуючі) і маю наступне:
-мотор Suzuki DF 140 BTL із генератором 20A/700rpm , 40A/6000rpm
-стартовий кислотний 100 Ah/12V
-сервісний lifepo4 180 Ah/12V
-тяговий для террова lifepo4 90 Ah/24V

Для зарядки від 220V будуть використовуватись для кожного аккумулятора свій Victron Energy Blue Smart IP67

Питання наступні:

-чи можливо побудувати мережу в човні так щоб при роботі мотора та при повній зарядці стартового автоматично "перекидувався" заряд по приорітетам 1. тяговий 2. сервісний? Чи це захмарні побажання та потрібно робити механічний перемикач самостійно переключати в залежності від побажання в тій чи іншій ситуації?

-порекомендуйте будь ласка моделі із наявних на ринку альтернаторів для lifepo4 . Бо що не шукаю знаходжу тільки одну модель Sterling Power BBW 12v-24v, в якому вказано прямо що працює з ліфером. Інших нажаль (в тому числі 12v-12v) не находжу . Або сліпий, або не так шукаю.

-якщо питання перше має право на життя то що ще треба із комлектуючих для побудови такої мережі на човні.

Прошу не "кидати тапками" якщо питання здаються простими. Не спеціаліст в данному направленні, але хочу розібратись. Дякую за любі поради!

bizonUA
06.09.2023, 14:17
всіх вітаю!
Прошу поради спеціалістів по питанню підзарядки в човні сервісного та тягового lifepo4 від генератора мотора.
Зараз збираю неспішно все до кучі(комплектуючі) і маю наступне:
-мотор Suzuki DF 140 BTL із генератором 20A/700rpm , 40A/6000rpm
-стартовий кислотний 100 Ah/12V
-сервісний lifepo4 180 Ah/12V
-тяговий для террова lifepo4 90 Ah/24V

Для зарядки від 220V будуть використовуватись для кожного аккумулятора свій Victron Energy Blue Smart IP67

Питання наступні:

-чи можливо побудувати мережу в човні так щоб при роботі мотора та при повній зарядці стартового автоматично "перекидувався" заряд по приорітетам 1. тяговий 2. сервісний? Чи це захмарні побажання та потрібно робити механічний перемикач самостійно переключати в залежності від побажання в тій чи іншій ситуації?

-порекомендуйте будь ласка моделі із наявних на ринку альтернаторів для lifepo4 . Бо що не шукаю знаходжу тільки одну модель Sterling Power BBW 12v-24v, в якому вказано прямо що працює з ліфером. Інших нажаль (в тому числі 12v-12v) не находжу . Або сліпий, або не так шукаю.

-якщо питання перше має право на життя то що ще треба із комлектуючих для побудови такої мережі на човні.

Прошу не "кидати тапками" якщо питання здаються простими. Не спеціаліст в данному направленні, але хочу розібратись. Дякую за любі поради!
По первому вопросу - да, можно. Начиная от платы типа Ардуино с элетромагнитными реле до ноутбука/планшета с УСБ-ЭМ-реле. Самое "жирное" решение будет не дороже трех Victron Energy Blue Smart IP67.

Я бы ограничился установкой DC-DC преобразователя 12-24В (20-40А) и (необязательно) механическими или электромагнитными включателями на каждый АКБ. Да и все АКБ можно будет заряжать обычной зарядкой 12В (одновременно или по очереди, как угодно). Может еще мощный диод Шотки между кислотником и сервисным установить.

Оzzy
14.12.2023, 09:43
-чи можливо побудувати мережу в човні так щоб при роботі мотора та при повній зарядці стартового автоматично "перекидувався" заряд по приорітетам 1. тяговий 2. сервісний? Чи це захмарні побажання та потрібно робити механічний перемикач самостійно переключати в залежності від побажання в тій чи іншій ситуації?



Можливо.
Нічого захмарного. Вже вірно казали про плату на ардуіно. "Механічний" варіант теж має повне право на життя, в деяких випадках це навіть буде краще та "красивіше", ніж автоматика. Поясню чому. Для аХтоматизаціі потрібно врахувати всі фактори. Заряди, саморозряди, розряди в залежності від струму споживачів, положення замка запалювання, особливо коли на транці спарка та замків запалювання декілька, а генератори двигунів поперше різні за типом генератора та стабілізатора, та різні по значенню максимального струму, котрий вони можуть "віддати", положення перемикачів "масси" та інше. Декілька раз встановлював альтернаторну автоматику від Blue Sea, працювало, але декілька невизначених положень, коли загальний стан системи був по суті невизначений, доводилося "купірувати", або блокувати на рівні схемотехники. Якщо капітан розуміє що робе та що насправді відбувається з мережею - механіка форева!

Оzzy
14.12.2023, 10:19
Забувся. Майте на увазі, що навіть типова схема підключення штатного альтернатора, має "ньанси", котри не відображені у мануалі. А коли схема нетипова - там по факту буде "скринька чудових несподіванок", особливо коли виробник не дуже відомий...

Yur
20.12.2023, 09:45
Забувся. Майте на увазі, що навіть типова схема підключення штатного альтернатора, має "ньанси", котри не відображені у мануалі. А коли схема нетипова - там по факту буде "скринька чудових несподіванок", особливо коли виробник не дуже відомий...

Дякую за допомогу. Альтернатори взяв від віктрона

-зарядний пристрій від генератора DC-DC Orion-Tr Smart 12/12-18A Isolated (для сервісного акумулятора) ;
-зарядний пристрій від генератора DC-DC Orion-Tr Smart 12/24-10A Isolated (для тягового акумулятора)

Оzzy
20.12.2023, 10:46
Дякую за допомогу.


Радий допомогти.



Альтернатори взяв від віктрона
-зарядний пристрій від генератора DC-DC Orion-Tr Smart 12/12-18A Isolated (для сервісного акумулятора) ;
-зарядний пристрій від генератора DC-DC Orion-Tr Smart 12/24-10A Isolated (для тягового акумулятора)


Взагалі не працював з цим виробником.